Face2Face Travel Alliance BV is een dynamische onderneming in de reisbranche, het bedrijf is opgericht in december 2007. Face2Face Travel Alliance BV is gevestigd met het Travel Facility Center in Geldrop, aan de Wielstraat 2.
Het Travel Facility Center ondersteunt als back office service center de zelfstandige Travel Managers, deze zijn verspreid gevestigd in Nederland.
Directeur, eigenaar van Face2Face Travel Alliance BV is Mevr. Sylvia Raijmakers. De begeleiding en ondersteuning van de Travel Managers is in handen van de directeur en haar team, het Facility Center in Geldrop is dagelijks (MA-VR) geopend tussen 09.00h-17.00h, hierna is het team telefonisch bereikbaar ook buiten kantooruren.
Alle Travel Managers beschikken over de benodigde kennis en reiservaring om zo uw reiswens te kunnen realiseren. Onze Travel Managers zijn voorzien van meerdere technische oplossingen om, indien nodig 24 uur per dag contact te kunnen nemen met de meeste in Nederland gevestigde Touroperators en leveranciers. Bovendien verzorgen onze Travel Managers graag u op maat samengestelde reis; een keuze van meer dan 150.000 hotels wereldwijd en de beste prijs/kwaliteit verhouding op vliegtickets, auto of camperverhuur maken voor u alles mogelijk.
Wilt u meer weten over Face2Face Travel Alliance BV ? Zoek op onze website uw eigen Travel Manager of reserveer direct uw vakantie, uw wens is onze uitdaging.
Directie en medewerkers van Face2Face Travel Alliance BV.
Veel gestelde vragen
Hoeveel bagage mag u meenemen?
Uw bagagevrijdom mag doorgaans maximaal 20 kilo zijn. Voor Amerika en Canada geldt echter bij de meerderheid van de luchtvaartmaatschappijen een piece concept. U mag dan twee stuks bagage van 23 kilo (ook wel tot 32 kilo) per stuk meenemen. Daarnaast mag u 5 kilo (ook wel tot 10 kilo) handbagage meenemen. Het toegestane aantal kilo’s (hand) bagage kan per luchtvaartmaatschappij en boekingsklasse variëren.
Het formaat van uw handbagagetas mag niet groter zijn dan 55 cm bij 35 cm bij 25 cm. Houdt u er rekening mee dat een luchtvaartmaatschappij te allen tijde de bagageregeling kan aanpassen. Informeert u daarom bij onze persoonlijke Travel Managers.
Hoe gaan jullie met persoonsgegevens om?
Face2Face Travel en uw persoonlijke Travel Manager respecteren uw privacy en zorgen ervoor dat uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Alle informatie aangaande persoonlijke gegevens wordt in overeenstemming met de Europese wetgeving en Nederlandse richtlijnen verwerkt. Face2Face Travel en de bij ons aangesloten Travel Managers stelen uw persoonlijke gegevens op geen enkele manier beschikbaar aan derden, behalve ten behoeve van de uitvoering van de door u geboekte vakantie en of zakenreis.
Wat is het adres en telefoonnummer van de accommodatie?
Het adres van de door u geboekte accommodatie (hotel, appartement, bungalow etc.) ontvangt u bij uw reisbescheiden. Indien u uw reisbescheiden via de e-mail ontvangt dan worden daarin alle benodigde gegevens weergegeven.
Wanneer en hoe ontvangt u uw reisbescheiden?
Uw reisbescheiden worden per post naar u verstuurd, of worden deze door uw persoonlijke Travel Manager overhandigd. Indien u op zeer korte termijn vertrekt, kan het zijn dat uw reisbescheiden op Schiphol worden klaargelegd. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Over het algemeen geldt dat de reisbescheiden ongeveer 1 week voor vertrek bij u thuis worden bezorgd.
Uitzonderingen:
- Reisbescheiden voor een lijndienstvlucht worden na boeking en betaling per post of per e-mail naar u verstuurd.
- Reisbescheiden voor losse hotelovernachtingen en autohuur ontvangt u na boeking en betaling in een bevestigings e-mail. Hierin staan alle benodigde gegevens en uw reserveringsnummer en of voucher. Deze bevestiging overhandigt u bij aankomst aan de receptie van uw accommodatie, of aan het kantoor van de autoverhuurmaatschappij.
Wanneer volstaat een identiteitsbewijs en wanneer dient u in het bezit te zijn van een paspoort?
De Nederlandse identiteitskaart is bruikbaar voor de volgende landen*:
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord Ierland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Roemenie, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische Eilanden), Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland.
In de overige landen dient u in het bezit te zijn van een paspoort. Verlopen paspoorten en verlopen identiteitskaarten worden in het buitenland niet geaccepteerd, evenmin als een rijbewijs. Dit is namelijk geen officieel identiteitsbewijs. Houdt u er rekening mee dat uw paspoort in sommige landen minimaal 3 of 6 maanden geldig dient te zijn bij het verlaten van het land.
* De informatie over benodigde reisdocumenten is aan veranderingen onderhevig. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. Face2Face Travel kan niet voor bovenstaande informatie aansprakelijk worden gesteld. Wij adviseren u de informatie kort voor vertrek op wijzigingen te controleren. Bezoek hiervoor de website van het ministerie van buitenlandse zaken of de website van V&V Visumdienst.
Heeft u een visum of inentingen nodig?
Voor sommige landen heeft u een visum en/of inentingen nodig. Ook dient u op sommige bestemmingen in het bezit te zijn van een paspoort dat bij terugkomst in Nederland nog minimaal 3 of 6 maanden geldig dient te zijn. Wij verwijzen u voor informatie over inentingen naar de website Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering. Uw persoonlijke Travel Manager zal u daarnaast op uw bevestiging hierover adviseren. Het is echter aan te bevelen de informatie kort voor vertrek te checken op eventuele wijzigingen.
Niet tevreden? En nu..
Onze Travel Managers Verzorgen graag uw vakantie en zakenreis tot in de details, toch kan het voorkomen dat onvolkomenheden tijdens uw verblijf voorvallen. U dient een klacht te allen tijde ter plaatse te melden zodat een mogelijke oplossing kan worden aangeboden. U kunt zich wenden tot de desbetreffende accommodatieverschaffer of de reisleiding (voor noodgevallen wordt er veelal een alarmnummer van de reisorganisatie in Nederland gegeven). Mocht de klacht niet worden opgelost, dan kunt u achteraf uw ongenoegen schriftelijk aan uw persoonlijke Travel Manager kenbaar maken. Vervolgens zullen wij er zorg voor dragen dat uw klacht bij de desbetreffende reisorganisatie in behandeling wordt genomen. De gehele correspondentie en afhandeling van uw klacht geschied via uw persoonlijke Travel Manager.
Wat is het Calamiteitenfonds?
De Stichting Calamiteitenfonds Reizen keert geld uit aan consumenten als deze als gevolg van een calamiteit of dreigende calamiteit geldelijke schade lijden. Dit geldt alleen voor op de Nederlandse markt aangeboden en afgesloten reisovereenkomsten en overeenkomsten van vervoer of verblijf. Voor meer informatie, verwijzen wij graag naar de website van het calamiteitenfonds . Uw betaalt per boeking het bedrag van 2,50 euro.
Als uw een los ticket hebt geboekt, dan hoeft u geen calamiteitenfonds bijdrage te betalen, derhalve wordt door het calamiteitenfonds geen dekking aangeboden tenzij anders besloten door de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Wanneer moet u, uw reis betalen?
AANBETALING
De aanbetaling van uw reis is vastgesteld volgens de ANVR Reizigersvoorwaarden. Op de factuur staat het bedrag van de aanbetaling. Bij betaling per automatische incasso wordt automatisch het juiste bedrag van uw rekening geïncasseerd.
RESTBEDRAG
Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor vertrek op de rekening van Face2Face Travel bijgeschreven te zijn. Ook dit bedrag wordt bij automatische incasso op tijd van uw rekening geïncasseerd.
BETALING TICKETS
Wij hebben de afspraak met de verschillende luchtvaartmaatschappijen dat wij het totale bedrag van uw ticket meteen afdragen.
LAST-MINUTE GEBOEKT?
Als uw binnen zes weken voor vertrek (last-minute) een reis boekt, dien het gehele bedrag in één keer voldaan te worden. Bij automatische incasso wordt zowel de aanbetaling als het restbedrag automatisch op tijd van uw rekening afgeschreven.
Hoeveel bedraagt uw aanbetaling?
De aanbetaling van uw reis is vastgesteld volgens de ANVR Reizigersvoorwaarden. Op de factuur staat het bedrag van de aanbetaling. Bij betaling per automatische incasso wordt automatisch het juiste bedrag van uw rekening geïncasseerd.
Aanbetaling tickets
Wij hebben de afspraak met de verschillende luchtvaartmaatschappijen dat wij het totale bedrag van uw ticket meteen afdragen.